Ajánlom őket

http://dosszie.blog.hu/

Néma Papagáj

"Ami visszavetheti az embert a fejlődésben, az a hazugság" (Csernus)

Friss topikok

  • sünibaba: Jihii, poszt! :-) A tánc nekem is sok önismeretet adott. Pl. régen azt gondoltam magamról, hogy én... (2014.04.27. 06:55) Come dance with me
  • Szótlan Papagáj: @sünibaba: Nagyon hasonlóan látjuk ezt (is :-)). (2014.01.30. 20:36) Női elnyomás?
  • jorick1977: @Szótlan Papagáj: Az egyik legfontosabb dolog, megtanulni a megfelelő pillanatban a megfelelő erőv... (2013.11.09. 05:49) Még hangosabban
  • Szótlan Papagáj: @sünibaba: Nagyon szurkolok nektek, hogy összejöjjön a baba :-) (2013.10.27. 13:59) Menstruálok, tehát nő vagyok
  • jorick1977: @Szótlan Papagáj: Furcsa volt olvasni az írásodat. Tervek a pszichológiával, aztán a tanárképző, v... (2013.09.28. 07:29) A pszichológia értelmetlen?

...mert a szavak nem jók?

2013.09.04. 20:26 Szótlan Papagáj

Alapvetően gyarkolatilag igen... de lehet, hogy mégsem

Címkék: kommunikáció irodalom nyelvészkedés

Antonio Tabucchi írja az Indiai éjszaka c. könyvében, hogy az angolok (és úgy en bloc az európaiak) sokszor használják az "actually" és a "practically" kifejezéseket. Ez talán pesszimizmusra vall, vagy fensőbbségre, esetleg cinizmusra.

És valóban, mintha félnénk a szavak valódi értelmétől. Az erejüktől. És ezért egy "tompító szót" iktatunk közbe a mondandónkba. Én is rengetegszer használok ilyen kifejezéseket: gyakorlatilag, valószínűleg, alapvetően, valójában stb. Persze ezek segítik tagolni a beszédemet, a hallgatóság figyelmét jobban koncentrálja. De igazából (hopp, még egy szavacska!) ezek a szavak semmit sem jelentenek. Inkább csak azt fejezik ki, hogy amit mondok, attól egy kicsit elhatárolódni is kívánok. Én például tudom magamról, hogy nem szeretek határozottan kiállni ilyen vagy olyan vélemény mellett, mert mindegyikben megtalálni vélem az igazságot. Amikor pedig fogalmazok, akkor vigyázok, hogy ne legyen túl nyers a stílusom. Kicsit talán félek is, hiszen ha nem teszem oda, hogy "valószínűleg" vagy "apparently" (ez a kedvencem), akkor az olyan, mintha egyetlen egy igazságot mondanék, holott nem biztos, hogy az úgy van, ahogy azt én képzelem.

Mert látszólag a Föld gömbölyű, de én valójában sosem láttam a saját szememmel. Vagyis: a Föld gömbölyű, de én sosem láttam a saját szememmel.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://nemapapagaj.blog.hu/api/trackback/id/tr235495535

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása