Ajánlom őket

http://dosszie.blog.hu/

Néma Papagáj

"Ami visszavetheti az embert a fejlődésben, az a hazugság" (Csernus)

Friss topikok

  • sünibaba: Jihii, poszt! :-) A tánc nekem is sok önismeretet adott. Pl. régen azt gondoltam magamról, hogy én... (2014.04.27. 06:55) Come dance with me
  • Szótlan Papagáj: @sünibaba: Nagyon hasonlóan látjuk ezt (is :-)). (2014.01.30. 20:36) Női elnyomás?
  • jorick1977: @Szótlan Papagáj: Az egyik legfontosabb dolog, megtanulni a megfelelő pillanatban a megfelelő erőv... (2013.11.09. 05:49) Még hangosabban
  • Szótlan Papagáj: @sünibaba: Nagyon szurkolok nektek, hogy összejöjjön a baba :-) (2013.10.27. 13:59) Menstruálok, tehát nő vagyok
  • jorick1977: @Szótlan Papagáj: Furcsa volt olvasni az írásodat. Tervek a pszichológiával, aztán a tanárképző, v... (2013.09.28. 07:29) A pszichológia értelmetlen?

...mert a szavak nem jók?

2013.11.01. 19:11 Szótlan Papagáj

Még hangosabban

Címkék: kommunikáció én pszicho spiritualitás filozófálgatás

Végre valahára elmásztam jógára ismét. Bár majdnem feladtam, mert azt hittem el fogok késni útépítés miatt, és már azon voltam, hogy mégsem megyek, de végül öt perccel kezdés előtt már a terem előtt iszogattam a teámat várva az oktatót. Meg is ígértem magamnak az óra közben, hogy rendszeresen fogok járni, mert megérdemlem.

Szívcsakrára dolgoztunk, ami csak azért nagyon vicces, mert amikor még nyáron jártam párszor jógázni, akkor is pont ilyen tematikájú óra volt, úgyhogy az oktatóval meg is egyeztünk, hogy nem lehet véletlen, hogy most is ilyen órára estem be, biztosan van vele dolgom - mármint a szívcsakrával. Ha testi szinten nézem ez bizony így van, mert van egy kis gondom a keringésemmel - semmi komoly szerencsére, de lehetne jobb is a helyzet (szeptembertől áprilisig jéghideg a kezem-lábam, no meg az orrom). Az íriszdiagnoszta is megmondta már féléve, hogy optimalizálnom kell a keringést, hogy ne legyen később trombózis és egyéb nyalánkságok. Ha pedig mentális síkon nézem, szerintem nem gázos a helyzet, nem gondolnám, hogy alul vagy felülműködik, de tény, hogy nehezen nyílok meg és még nehezebben mutatom ki az érzéseimet, úgyhogy végső soron dolgozni sosem árt rajta.

Ami viszont még a szívcsakránál is érdekesebb az a torokcsakrám. Gyerekkorom óta mindig torok, mandula és arcüreg betegségeim voltak. Ezenfelül gyerekkorom óta tanár vagy újságíró szerettem volna lenni (a diplomáim meg is lettek hozzá, kicsit dolgozgattam is mindkét témában, aztán maradt a multi). A személyre szabott asztrológiai elemzésem szerint a kommunikáció fontos része az életemnek. A grafológus szerint lételemem a tudás közvetítése, átadása. Ja és mellesleg - noha bele sem gondoltam ennyire mélyen - a blogomnak is a Néma Papagáj címet adtam...

Szóval a jógaóra elején megjelent egy gombóc a torkomban, ami végig ott is maradt, a feladatok végeztével pedig a tarkóm kezdett el fájni, mondhatni merevedett le. A dologra még rátesz egy lapáttal, hogy előző éjjel egy barátommal üvöltöttem álmomban, amiért szétbarmolta a tortámat (mellesleg ezen barátommal semmilyen konfliktusom nincs, és mint azt aznap meg is beszéltük, ő egész éjjel azt álmodta, hogy tombol és rombol, valahogy ezért léphetett be az én álmomban - na de ezek a megmagyarázhatatlan érzékelések már egy más lapra tartoznak). Ma éjszaka pedig azt álmodtam, hogy az internetszolgáltató ügyfélszolgálattal veszekszem, mert nem képesek elintézni, amit én akarok.

Akik ismernek, legyenek közeli vagy távoli barátok, mind azt mondják nyugodt vagyok. Nem mondanám, hogy alul háborog a mélység, de mégis vannak olyan pillanatok (és ezek mostanában megsokszorozódtak), amikor elgurul a bogyóm, és hirtelen felcsattanok. Van hogy elszégyellem magam utána, de van, hogy nem - és ez utóbbi egy merőben új érzés, mert eddig mindig szarfejnek éreztem magam, ha valakire ráripakodtam.

Úgyhogy feltételezem, a torokcsakrám jelez. Úgy tűnik itt az ideje, hogy kimondjak dolgokat, mert eddig csak közvetítettem, de most meg kell találnom önmagam szavait - már ha ez egyáltalán lehetséges.

"Az igazság, mihelyt kimondtad: már nem igazság; legjobb esetben is
csak gyarló megközelítése az igazságnak. A bölcs csak addig bölcs,
ameddig hallgat; mihelyt megszólal, bolond, mert tápláló tudásának
csak az emészthetetlen héját adhatja át. "Ami ebbe a szerencsétlen
héjba úgy-ahogy belefér: azt keresd, azt edd" – többet nem tehet.
Ha az igazságot akarod birtokolni, a tanításokat csak segítségül
használhatod, önmagad mélyén kell rátalálnod.
'" (Weöres Sándor: A teljesség felé)

Ahhoz, hogy alámerülhessek, először ordítanom kell?

4 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nemapapagaj.blog.hu/api/trackback/id/tr525609551

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jorick1977 · http://bekasto.blog.hu 2013.11.05. 09:25:50

"önmagad mélyén kell rátalálnod." - Persze, előbb nem árt ha tudod, mit is jelent önmagad. Mert, ugyebár elég nehéz úgy merülni valami mélyére, hogy nem tudod, mi is az. Ahhoz, hogy képed legyen magadról előbb kifejezésre kell juttatnod. Utána meg kell nézni, hogy mi szakadt fel belőled, anélkül, hogy ítélkeznél (mert sokszor elég gusztustalan :)). Így ismereteket szerzel arról, aki vagy. (Vagy legalábbis akiről most azt hiszed, hogy az vagy Te... De ez egy másik sztori.)(Egyébként nekem nemrég múlt el ez a periódus. Azt éreztem, hogy szinte kontrollálatlanul igen heves érzelmek törnek rám, olyannyira, hogy néha halálra rémültem magamtól. Abszolút nem illet össze a magamról alkotott képpel. Annyira heves volt időnként, hogy hozzásegített ahhoz, hogy a szituációt hirtelen kívülről lássam úgy, hogy közben mégsem tudom irányítani. Cserébe sokkal rövidebb idő alatt túltettem magamat a dolgokon. Tanulságos volt...) Kedves Papagáj: ÜVÖLTS és figyelj :)

Szótlan Papagáj · http://nemapapagaj.blog.hu 2013.11.05. 22:34:32

@jorick1977: valószínűleg csak a mélyére érve tudod meg mi is önmagad, vagy nem?

Szótlan Papagáj · http://nemapapagaj.blog.hu 2013.11.05. 22:47:46

Egyébként nagyon nehéz eldönteni mikor kell üvölteni. Ez számomra már nagyon régóta dilemma, szinte gyerekkoromtól kezdve, mármint az, hogy mikor mondjam el a véleményemet és mikor maradjak csendben És ebben nem segít az sem, hogy más példát láttam anyámtól (aki azonnal robban), és mást apámtól (aki nagyon diplomatikus). Aztán másra kondicionáltak a magyar iskolában (csak akkor szólj, ha kérdeznek, és még véletlenül se mondj véleményt, csak ha közmegegyezéses - kicsit sarkítok, de szerintem érted, mire gondolok), és másra lettem nevelve külföldön (ahol azt kérik, hogy ne az anyagot biflázd be, hanem alkoss róla véleményt, és fejezd is ki). A mai napig küszködök vele. Egyszerűen idegesít, ha dezinformálni akarnak, akarják az embereket (tudatosan vagy akár tudatlanul, ez utóbbi még rosszabb). Ha van egy nem tiszta helyzet, pl. XY azt mondja, hogy az ég szürke, miközben szürkés-kék, akkor nekem azt meg kell mondani, hogy ez bizony nem így van, mert az ég nem szürke, hanem szürkés-kék. Sokszor a dolgok folyásán ez nem változat, de hihetetlen módon utálom a félinformációkat. És az élet naná, hogy dobja elém az ilyen szitukat, én meg őrlődök, hogy mikor cselekszem jól. Próbálok hallgatni a páromra is, de vele meg nem mindig értek egyet, mert ő inkább hallgat, mert minek ugatni, amikor úgysem változik semmi - én meg közben elszégyellem magam, hogy bakker tényleg minek ugattam akkor és abban a helyzetben, de közben a szívem mélyén meg az van, amit már fent elmondtam (nem szeretem, ha hülyeségekkel tukmálják az ember fejét). Na mindegy... azt hiszem be kell vállalnom olykor a "rossz zsaru" szerepet, és üvöltenem kell, még ha rémisztő vagyok is. :-)

jorick1977 · http://bekasto.blog.hu 2013.11.09. 05:49:25

@Szótlan Papagáj: Az egyik legfontosabb dolog, megtanulni a megfelelő pillanatban a megfelelő erővel reagálni. Ha jókor jó helyen teszed, apró cselekedettel is óriási változást tudsz elérni. Ha nem figyelsz, akkor csak pazarlod az energiáidat. Egyszerűen nem kell minden harcot megvívni, amit eléd dob az élet, mert csak felőröl. Sose feledd, ha Te szürkés-kéknek látod az eget, az pontosan azt jelenti, hogy Te szürkés-kéknek látod az eget. Nem többet. (Tudom, hogy csak példaként hoztál valamit :) Vannak harcok azonban, amiket meg kell vívni. Hogy honnan tudható, hogy melyikkel van dolgod? (Szerintem tudod a választ :) ) Nem cselekedni kell, hanem figyelni! (Mióta ezt igyekszem tenni, rájöttem, hogy nagyon kevés dolog van, amiért tényleg küzdeni kell.)
süti beállítások módosítása