Ajánlom őket

http://dosszie.blog.hu/

Néma Papagáj

"Ami visszavetheti az embert a fejlődésben, az a hazugság" (Csernus)

Friss topikok

  • sünibaba: Jihii, poszt! :-) A tánc nekem is sok önismeretet adott. Pl. régen azt gondoltam magamról, hogy én... (2014.04.27. 06:55) Come dance with me
  • Szótlan Papagáj: @sünibaba: Nagyon hasonlóan látjuk ezt (is :-)). (2014.01.30. 20:36) Női elnyomás?
  • jorick1977: @Szótlan Papagáj: Az egyik legfontosabb dolog, megtanulni a megfelelő pillanatban a megfelelő erőv... (2013.11.09. 05:49) Még hangosabban
  • Szótlan Papagáj: @sünibaba: Nagyon szurkolok nektek, hogy összejöjjön a baba :-) (2013.10.27. 13:59) Menstruálok, tehát nő vagyok
  • jorick1977: @Szótlan Papagáj: Furcsa volt olvasni az írásodat. Tervek a pszichológiával, aztán a tanárképző, v... (2013.09.28. 07:29) A pszichológia értelmetlen?

...mert a szavak nem jók?

2013.08.28. 20:01 Szótlan Papagáj

Hűség - legkegyetlenebb béklyó?

Címkék: vélemény én irodalom női házasság

Sokszor, sok embertől hallom, hogy nincs is olyan kapcsolat, amely előbb vagy utóbb ne élne át valamilyen hullámvölgyet. Ahol az egyik vagy a másik fél - akárcsak egy aprócska munkahelyi flört erejéig - ki ne kacsintana.

Aztán hallottam, persze, megannyi történetet, ahol a feleség szemet hunyt férje hűtlensége felett, mert már régóta együtt vannak (egyébként is mi lesz a gyerekekkel), vagy mert így kényelmesebb (vagy mert arra nevelték, hogy a nőnek a dolga, hogy tűrjön). És persze olyat is hallottam, ahol a nő törte össze a házasságot (érdekes, a férfiak kevésbé megbocsátóak).

Van olyan, aki azon az állásponton van, hogy egy buliban, részegen elkövetett félrelépés sokkal könnyebben megbocsátható, mint az érzelmi alapokon történő flörtölés, ahol még be sem jött a képbe a testiség. Hát nem tudom... nekem egyik sem esne jól. Ha a párom részegen, a buli hevében dönt meg egy vadidegen csajt - akkor az bánt, hogy én nem vagyok elég jó neki az ágyban. Ha pedig csak flörtölget a munkatársnőjével - akkor meg azért, mert úgy érzem nem tud már velem egy hullámhosszon lenni. Mindenesetre, én az utóbbit könnyebben megbocsátanám, mint az előbbit. Mert végülis lelkitársa több is lehet az embernek. Amíg az egész csak munkahelyi "barátkozás", flörtölgetés addig visszatartja magát testileg. Mert úgy gondolja, hogy fontos neki a kapcsolata. De ha már a tettek mezejére lép, az nekem már azt üzeni, hogy nem számít neki a párja.

Sosem voltam féltékeny típus. Biztosan azért, mert sosem csaltak meg, és én sem csaltam meg soha senkit. Bár ha jobban belegondolok, voltam már olyan csiki-csuki kapcsolatban, ahol az úriember több tüzet tartott a tűzbe, és én ezt pontosan tudtam (na akkor azért előbújt belőlem a sárga szemű szörny, de az megalapozott volt). Ennek ellenére őszintén nem tudom, hogyan reagálnék, ha egy klasszikus megcsalatási helyzetbe kerülnék. Megbocsátanék? Kitenném a szűrét? Megbocsátanék, de sosem felejteném el neki, amit tett?

Mindenesetre a napokban kissé megrázott lelkileg egy könyv, amit elkezdtem olvasni. Szalai Vivien: Drága kéj. Egy luxusprosti - állítólag - igaz történetéről szól. Bulvár stílus, persze, de a Fejős Éva csöpögös, stílustalan regényeitől egy fokkal jobb :-). Viszont nem biztos, hogy végig fogom tudni olvasni. Pár oldal után felfordult a gyomrom. Nem azért mert alpári, nem is azért, mert prűd vagyok. Egész egyszerűen megalázónak találom ezt az egész prostitúció dolgot. Megalázó, mind az ily módon megcsalt feleségnek, és magának a prostinak. Azt mondják, a k.rva csak k.rva, semmi több. De nem biztos, hogy én meg tudnám bocsátani a páromnak, ha akárcsak mondjuk a szülés utáni ínséges időkben prostihoz fordulna. És hogy miért mondom, hogy megalázó a prostinak? Mert nem hiszem el, hogy ezt bárki is teljesen önszántából választja. És ez még hagyján, mert a társadalom többsége sem önszántából végzi azt a munkát amit (legyen az bolti eladó vagy multi-rabszolga). De egy örömlány sokkal jobban és intimebb szinten ki van szolgáltatva más kényének-kedvének. Tudom én, hogy mindenkinek meg van a maga sorsa, de én ezt a prosti dolgot most valahogy nehezen nyelem le. Pedig nyitottnak és toleránsnak gondolom magam, és azzal is tisztában vagyok, hogy ha nem lennének k.rvák, valószínűleg sokkal több nemi erőszak lenne a világban (bár ez sem bizonyított). De akkor sem érzem ezt egészséges dolognak. Tudom, ítélkezem...

11 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nemapapagaj.blog.hu/api/trackback/id/tr265482435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sünibaba · http://dosszie.blog.hu 2013.08.28. 20:56:31

Én sem tudom, hogy reagálnék. Meg tudnék valaha is bocsátani? Vagy örökké rágná a lelkemet, és az egész hátralévő kapcsolatban (tudattalanul) törlesztenék? Vagy képes lennék megvizsgálni, mi hiányzott a férjemnek, amit másnál keresett, és megújítani a kapcsolatot? Nem tudom. (Adja Isten, h sohase kelljen megtudnom.)
Azt a könyvet én is olvastam és utána pár napig nem is voltam túl jól, eléggé felkavart. Az is, amikor a megcsalt feleségek, meg amikor a prostituált helyzetébe próbáltam "beleérezni magam".
Talán a legkorrektebb dolog szakítani, mielőtt hűtlenné válik az ember. Nem tudom.

sünibaba · http://dosszie.blog.hu 2013.08.28. 21:09:42

Jah, és azt én is nehezen tudom elképzelni, hogy ez a prostituáltnak va?lóban jó. Beleengedni egy embert a testébe, a legintimebb részébe, aki adott esetben még csak nem is szimpatikus neki, és egyáltalán nem bánik vele tisztelettel, szeretettel stb. Kárpótlás ezért - mondjuk a luxusprostinak - az pár száz/ezer euró? És nem sérül közben a lelke? Mit érezhet közben? Vagy képes lehasítani az egészet? Vagy hogy van ez? (Nem ítélkezem, csak kérdezek)
Lehet, h a Micsoda nő tehet az egészről. Romantizál valamit, ami a legkevésbé sem romantikus.
Jó a poszt, csak úgy ömlenek belőlem a gondolatok! (: (Főleg a kérdések.)

Szótlan Papagáj · http://nemapapagaj.blog.hu 2013.08.29. 07:47:18

@sünibaba: Ahogy a könyvben is leírja, sok lány a droghoz vagy az alkoholhoz fordul. Valószínűleg nem véletlenül...
Megcsalva levésről pedig: mostani agyammal egyébként azt mondanám, hogy mivel tudom, hogy nem tudnék megbocsátani (törleszteni meg nem akarok), ezért kiadnám az útját. Aztán persze egy-két gyerekkel magam mellett, már lehet, hogy nem ezt tenném. Bár szerintem lennék akkor is olyan egyenes, hogy nem nyelném le a békát. Persze lehet keresgélni az okokat, hogy miért ment félre a másik. Csak a helyzet az, hogy egy párkapcsolat/házasság bizalmon alapul (és egyben szövetség is - ezt Korda Gyuritól hallottam a tévében, és nagyon igaza van). Azért vagyok a másikkal, mert feltételezem, hogy ha valamilyen problémája van (nem jó a szex, beleunt a szürke hétköznapokba, zavarja valamilyen tulajdonságom stb.) akkor még időben szól, és megbeszéljük, változtatunk. Mert a megcsalás után átbeszélni a dolgokat, szerintem már eső után köpönyeg.

sünibaba · http://dosszie.blog.hu 2013.08.29. 19:17:55

Mielőtt a férjemmel "örök hűséget esküdtünk egymásnak", rengeteget beszélgettünk erről. És arra jutottunk, hogyha bármi gond van, akkor szólunk, megbeszéljük, változtatunk. Még mielőtt képbe kerülne egy harmadik. Van, hogy nem könnyű kimondani valamit, van, hogy nehéz szembesülni azzal, amit hallok. Viszont nagyon nagy mértékű bizalmat és biztonságot teremt. Egyelőre úgy tapasztaljuk, hogy működik.
(Persze, könnyű nekem, két és fél év együttlét -4 hónap házasság után. Lehet, h naiv vagyok. De bizakodom, hogy ez jó út lesz.)

jorick1977 · http://bekasto.blog.hu 2013.08.30. 06:47:34

@Szótlan Papagáj: Eszembe jutott néhány kérdés: 1. Ha a szeretetet értelmezhetjük feltétel nélküli elfogadásnak, hogy örülünk a másik puszta létének, akkor hogyan lehetne definiálni azt az érzést, ami feltételeket szab és kizárólagosságot követel?
2. Amikor az, akit szeretek, boldog lesz egy másik ember társaságában (akár szex, akár flört), akkor tulajdonképpen mim sérül? Hol bánt?

Szótlan Papagáj · http://nemapapagaj.blog.hu 2013.08.30. 19:17:02

@jorick1977: Nyilván egyszerű a válasz: az egomat bántja, az egom sérül. Egyébként ezért is mondom, hogy az, hogy flörtöl valakivel engem nem akasztana különösképpen ki. Örülök, ha másnak is tetszik. Persze a flört is egonövelő, nem? Ha pedig ezen az analógián indulok el, akkor a párom is egoból csal meg... Egyébként ha még ennél is tovább megyek, akkor maga a párkapcsolat is egok erősítése. Ha tényleg megszabadulnék az egomtól, akkor senkire sem lenne szükségem a világon.

sünibaba · http://dosszie.blog.hu 2013.09.01. 20:24:28

Én úgy tapasztaltam (és úgy is tanultam - pl. a családállításnál), hogy hűtlenség esetén a lélek is sérül. Számomra a házasságkötésem több volt, mint egók erősítése. Hiszem, h lelkek (is) találkoztak. Én - ma már - elkötelezett hűségpárti vagyok; ezt kérem, és ezt is adom cserébe.
De nagyon érdekel minden más álláspont és tapasztalás!(:

Szótlan Papagáj · http://nemapapagaj.blog.hu 2013.09.02. 20:05:17

@sünibaba: Igen, ezt én is így gondolom, hogy a házasság nem a papírról szól :-) Ez az egos dolog meg azért okoz zűrzavart az agyamban, mert ha Tollénak hiszek, akkor az én értelmezésemben ő tulajdonképpen azt mondja, hogy ha teljesen megszabadulsz az elméd elnyomó hatalmától (ami tulajdonképpen az egod), akkor minden érzelmet ki tudsz zárni (és gyakorlatilag a nagy semmiben lebegsz :-)). Egyébként ha jól rémlik, azt is mondja valahol, hogy a szex is egy kárpótlás azért mert nem vagyunkk megvilágosodottak. És a szexet csak azért űzzük, mert az orgazmus pillanatában közelebb jutunk a lét igazi mélységéhez (olyan mintha egy kapu nyílna meg).

Na íme egy idézet a Mostból: "A szeretet a Lét állapota. Szerelmed nem kívül található, hanem mélyen a bensődben. Sohasem veszítheted el, és az sem hagyhat el téged soha. Nem függ valaki mástól, valami külső formától."

sünibaba · http://dosszie.blog.hu 2013.09.03. 21:38:17

@Szótlan Papagáj: Hm, akkor nem is kell annyira kotorni a megvilágosodásért:-D
Egó-kérdésben nincs kialakult igazodási pontom, és eléggé meg vagyok keveredve. A spirituális irodalom egy részében úgy kezelik, mintha az lenne minden baj és rossz forrása, és mihamarabb meg kell tőle szabadulni. Máshol azt olvasom, hogy az egóra igenis szükség van; megvan a maga funkciója és létjogosultsága. Az integrálosok (és Nelles) szerint pedig ahogy egyre magasabb tudatszintre lépünk, az egó egyszerűen meghaladódik - persze csak a jól felépített, egészséges, integrált egó.
És erős a gyanúm, hogy lélek, egó, self, szellem stb. alatt az egyes gondolkodók nem pontosan ugyanazt értik... micsoda káosz! Még jó, hogy van egy kis kárpótlás(:

jorick1977 · http://bekasto.blog.hu 2013.09.13. 07:04:24

@sünibaba: Kedves sünibaba! Eltartott egy darabig, amíg összeszedtem a gondolataimat a témában. Kérlek, látogass meg a Békás tóban, mert túl terjedelmes lett. Ha elolvasod, kérlek, köss bele, ahogy csak tudsz, mert, ha igazam van, az igen ijesztő lenne :)
süti beállítások módosítása