Ajánlom őket

http://dosszie.blog.hu/

Néma Papagáj

"Ami visszavetheti az embert a fejlődésben, az a hazugság" (Csernus)

Friss topikok

  • sünibaba: Jihii, poszt! :-) A tánc nekem is sok önismeretet adott. Pl. régen azt gondoltam magamról, hogy én... (2014.04.27. 06:55) Come dance with me
  • Szótlan Papagáj: @sünibaba: Nagyon hasonlóan látjuk ezt (is :-)). (2014.01.30. 20:36) Női elnyomás?
  • jorick1977: @Szótlan Papagáj: Az egyik legfontosabb dolog, megtanulni a megfelelő pillanatban a megfelelő erőv... (2013.11.09. 05:49) Még hangosabban
  • Szótlan Papagáj: @sünibaba: Nagyon szurkolok nektek, hogy összejöjjön a baba :-) (2013.10.27. 13:59) Menstruálok, tehát nő vagyok
  • jorick1977: @Szótlan Papagáj: Furcsa volt olvasni az írásodat. Tervek a pszichológiával, aztán a tanárképző, v... (2013.09.28. 07:29) A pszichológia értelmetlen?

...mert a szavak nem jók?

2013.06.09. 19:03 Szótlan Papagáj

The one and only

Címkék: esküvő szerelem idézet házasság

Szóval jövőre esküvő. Részletekbe most nem megyek vele, mert uncsi :-) Viszont van pár gondolat a házasságról és az esküvőről, amit fontosnak tartok az éterbe kiáltani.


Csak a papír miatt?
- Megy a huzavona, hogy kis vagy nagy esküvő legyen. Végül a nagyobb mellett döntünk, mert úgy az igazi a hangulat, és szeretnénk ha nemcsak a családunk, hanem a barátaink is részesei lehetnének az egybekelésünknek. Nagy Ő-re (nem a nyálas énem hívja így, hanem tényleg ő az Ő, de erről majd máskor) viszont olykor hullámokban rátör, hogy mégiscsak kis esküvőt kéne csinálni - maximum négy főset (mi ketten plusz a két tanú :-)). Hiszen a lényeg a papír - mondja ilyenkor Ő. Az én véleményem, hogy az esküvőnél pont, hogy nem a papír a lényeg. Arra ott van az élettársi viszony. Az esküvő ÜNNEP. Szertartás, rituálé. Beavatást is mondhatnék, bár ma már a házastársak nem a nászéjszakán és azt követően ismerik meg igazán egymást. Aláírok egy papírt, kimondom az igent és felveszem a nevét, ő pedig a nevére vesz, ezzel végleg egymáshoz tartozunk. Ez az élet egyik legnagyobb ünnepe a születés után, hiszen, a házasság is újjászületés. Azoknak mondom, akik hisznek az energiákban: az esküvői szertartással - amibe az "igen" és a lagzi is beletartozik - egyrészt egy hatalmas adag pozitív energialöket képződik, másrészt megpecsételődik a közös sorsunk. És ezt meg kell ünnepelni, máskülönben az esküvő is mindennapi cselekedet lenne.

Az ünnep a különbözés. Az ünnep a mély és varázsos rendhagyás. Az ünnep legyen ünnepies. Legyen benne tánc, virág, fiatal nők, válogatott étkek, vérpezsdítő és feledkezést nyújtó italok. S mindenekfölött legyen benne valami a régi rendtartásból, a hetedik napból, a megszakításból, a teljes kikapcsolásból, legyen benne áhítat és föltétlenség. Az ünnep az élet rangja, felsőbb értelme. Készülj föl reá, testben és lélekben. (Márai Sándor)

Felveszem a nevét
 - Megint csak energiák. Említettem már a házassággal való újjászületést. Születésünkkor kapunk egy nevet, amely a nők esetében többnyire a házassággal némileg módosul. Számomra ez nem megalázkodást jelent a férfi előtt. Kicsit úgy érzem, a kezébe adom az életem, és ő cserébe megvédelmez. Hiszen a név kötelez. Persze a "-né"-zés tőlem is távol áll, mert abban valóban érzek egy alárendelt szerepet (na meg ha külföldiekkel dolgozik együtt az ember, a -né nagyon furán hat az aláírásban), viszont a kötőjeles megoldás vagy a teljes családnév átvétele abszolút tetszik. Nagy Ő szerint kötőjelezzek, mert akkor az eredeti családnevem is megmarad, és az övét is felveszem. Ez némi emancipációra utal, de végülis partnerek vagyunk ;-).

Legtökéletesebb esküvő?
- Nem kifejezetten vagyok házasság mániás. Nem terveztem kislányként az esküvőmet. A lánykérés is váratlanul ért. Most is, olvasgatva az esküvői lapokat/honlapokat, az agyamat eldobom a közhelygyűjteményektől, és az esztelen menyasszonyi sipításoktól. Sokszor olvasni az aráktól, hogy azt szeretnék, ha életük legtökéletesebb napja lenne az esküvőjük. Azt hiszem, ha a tökéletesre vágyunk, akkor minden apró zökkenőt hatalmassá nagyítunk, és tönkre vágjuk vele a nagy napot. Kérdem én: nem elég ha, ha csak egy elég jó esküvőre és egy elég jó házasságra vágyunk? Egyik éjjel azt álmodtam, hogy elindultam a házasságkötő terembe, és a villamosmegállóban (merthogy, nem autóval mentem) vettem csak észre, hogy olyan szőrös a lábam, mint egy jetinek, és teljesen kétségbeestem. Hát igen, az ara-para. :-) Ma éjszaka viszont azt álmodtam, hogy az esküvő reggelén fel akartam venni a kiválasztott ruhát, ami még mindig a szalonban volt, de mivel nem foglaltam le előre, már nem volt meg. Ekkor a szalon tulajdonosa mondta, hogy nem probléma, van három másik, ami illene rám, felpróbálhatom. És valóban jók voltak. Ekkor viszont eszembe jutott (mármint álmomban), hogy hiszen még cipőt sem vettem. Mondtam is anyukámnak, hogy előbb is el kezdhettük volna szervezni ezt az egészet. De ő csak legyintett - a való életben lévő szokásától eltérően -, mondván, hogy majd ez is megoldódik. És megoldódott, mert a szalonban volt cipő is. Remélem a valóságban is ilyen nyugodtan zajlik majd minden. Meglátjuk. Mindenesetre a legfontosabbak megvannak: Ő, én és a szeretet. :-)

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nemapapagaj.blog.hu/api/trackback/id/tr695352772

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

sünibaba · http://dosszie.blog.hu 2013.06.11. 20:27:46

Áá, rátaláltam én is a tiedre! (: Nagyon tetszik, amikről és ahogyan írsz!
Egyetértek a névfelvétellel, számomra azt jelzi, közösséget vállalok a férjem sorsával. Egyébként pedig én úgy hiszem, sors és név elválaszthatatlan, így, ha változik a nevünk, változik a sorsunk, és ez egy házasságkötésnél így természetes.
És azzal is teljesen egyetértek, amit az esküvő ünnep- (kvázi beavatás-) jellegéről írsz.

Szótlan Papagáj · http://nemapapagaj.blog.hu 2013.06.11. 21:04:17

@sünibaba: Gondolkodtam is, hogy esküvő előtt kéne név elemzést csináltatni... De lehet, hogy hülyeség, mert az lesz a jó név kombináció amit mind a ketten annak érzünk :-)
Nekem amúgy a spanyol módi nagyon tetszik. Ha jól tudom, ott a gyerek is megkapja automatikusan mind az apa mind az anya nevét, így lesz pl. Paco Ferrera Kutykurty és Rosalinda Gracias Muchas gyerekéből Alfonso Ferrera Gracias. És amikor majd ő elveszi szíve választottját feleségül, akkor a nőnek az egyik neve (ha jól tudom, az anyjától örökölt neve)esik ki, és az első lesz a férjéé míg a második az apjáé: pl. Merceditas Siesta Almodovar => Merceditas Ferrera Siesta (asszem, de kicsit bonyi :-)). Szóval érdekes nagyon ez a szokásuk.
süti beállítások módosítása